Heb jij geen idee waarbij jou RPG hoort? Plaats hem dan hier.
Lifeless
Nog even volhouden..
Nog even volhouden..

Re: Route du Soleil

Bericht door Lifeless » 28 jul 2019, 11:33

Lulu
Lulu vond het ontzettend fijn dat ze met zijn drieën naast elkaar konden zitten in de bus. Anders zou het waarschijnlijk in het begin van Kate geworden zijn die achterin moest, simpelweg omdat zij degene was die het busje nog niet mocht besturen. Kate was altijd al een beetje onzeker, dus dat zou voor haar waarschijnlijk extra vervelend zijn geweest. Sinds ze met zijn drieën zoveel met elkaar omgingen, hadden ze de onzekerheid in Kate wel steeds meer weg zien gaan. Lulu vond het altijd mooi, om iemand waar ze om gaf zo te zien groeien.
Wat Lulu echter nog veel fijner vond, was dat zij degene was die aan het stuur zat en dus de eerste was die deze vakantie dit toffe busje mocht besturen. De dames zongen mee met de radio, waar Kate een playlist op had aangesloten. “Damn guys, niveau kattengejank mag wat lager.” Lulu kneep haar ogen iets dicht en ging met haar vingers naar haar oren. Ze was de dames maar aan het plagen. Het was dat ze zelf even in gedachten verzonken was geweest, anders had ze net zo hard met de twee meegezongen. Als je het al ‘zingen’ kon noemen.
“Right.” Lachte ze na de woorden van Ruby, terwijl ze de handelingen om de auto weg te krijgen op automatische wijze uitvoerde. In het begin dacht ze bij alles na. Koppeling in, in de één, handrem eraf. Tegenwoordig reed ze zoveel, dat als iemand haar om uitleg zou vragen, ze het niet eens uit zou kunnen leggen wat ze deed. Het ging nou eenmaal automatisch. Het eerste deel van de rit was door kleine straatjes, waar ze dertig mocht en dus veel veertig reed. Pas toen ze de grote weg op reden, draaide ze haar raampje open en haalde ze één van haar handen van het stuur, die ze op de rand van het raam hing. “Ik heb nu al zin in een sigaret.” Voorzichtig keek ze even naar de dames naast haar. Lulu rook het niet meer aan een huis of auto, of wat voor ruimte dan ook, als erin gerookt werd. Daarnaast had dit busje al wel een beetje een muf geurtje bij zich gehad, waar Lulu inmiddels ook al aan gewend was. Toch vond ze dat ze het eerst aan haar vriendinnen moest vragen, voordat ze zomaar een sigaret zou opsteken naast de twee. Ze konden straks ook rustig even ergens stoppen, zodat Lulu kon roken en ze ook allemaal iets konden eten en drinken.
Ik ben momenteel wat meer te vinden op een ander (O)RPG-forum, waar het wat drukker is. Dat verklaart waarom ik hier een beetje 'afwezig' ben/zal zijn.

Mijn interesses en ORPG-eisen.

she/they

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 28 jul 2019, 15:14

Kate
Breed grijnsde ik toen Ruby zei dat ze dit ook zo'n leuk nummer vond en zongen we al snel samen in koor mee met het liedje. Met een lachje keek ik naar Lulu, die het had over haar kattengejank en stak m'n tong naar haar uit als reactie. Ik wist ook wel dat ze ons enkel maar plaagde, en juist dat was waarom het zo goed klikte tussen ons drietjes - we wisten precies wat we aan elkaar hadden en wat we wel en niet konden zeggen. Soms hadden we zelfs aan een blik al genoeg!
Ik voelde wat nerveuze kriebels in mijn buik, toen Lulu eindelijk weg reed, en we al snel de straatjes uit waren. We waren nu écht op vakantie. Oke, we waren nog niet enorm ver weg, maar het gevoel was er absoluut! Eenmaal op de snelweg zakte ik iets achterover in de stoel, genietend van het feit dat we nu eindelijk écht op weg waren. We hadden hier zo lang naar toe geleefd dat het nog steeds een beetje onwerkelijk was allemaal.
Ik stroopte een elastiekje van mijn pols, waar ik er altijd wel één of twee om had zitten, ondanks dat men zei dat dat slecht voor je was. Kort kwam ik weer wat overeind, zodat ik mijn haar in een rommelige knot kon vastzetten, voor ik weer achterover zakte. Met een glimlach keek ik opzij naar Lulu die zei al zin te hebben in een sigaret "Ik vind het prima als je rookt hoor. Zolang het raampje maar open is." zei ik schouderophalend. We hadden er wel eens een discussie over gehad met z'n drieën, maar inmiddels had ik me er bij neer moeten leggen dat Lulu gewoon rookte, ookal wist ze dat het slecht voor haar was. Als ze wilde stoppen zouden we haar natuurlijk helpen, maar dwingen konden we haar niet, dus was het simpel een kwestie van accepteren. "Is het nog steeds het plan om eerst naar het zuiden te gaan?" vroeg ik de andere twee. Hoe later het was in de zomer, hoe warmer het werd in het noorden van Europa, dus dit leek de beste tactiek te zijn op voorhand, maar we hadden de hele zomer voor onszelf, dus als we iets anders wilden kon dat ook.

Toulouse
Groentje
Groentje

Bericht door Toulouse » 29 jul 2019, 21:00

Ruby
Voordat ze er erg in had reden ze al op de snelweg. Lulu was een goede bestuurder, ze voelde zich veilig bij haar in de auto. In tegenstelling tot bij anderen, dan ging ze liever lopen. Haar moeder reed totaal niet veilig, ze reed vaak veel te hard en had in veel gevallen last van ''road rage''.
Met een schuin oog keek Ruby naar Lulu die haar raampje open draaide en een hand uit het raam hing. Noem Ruby een waarzegster, maar ze kon bijna aanvoelen welke vraag er aan zat te komen. Ruby had gelijk, binnen een paar tellen vroeg Lulu voorzichting of de anderen het erg vonden dat ze ging roken.
Ruby begon te lachen. ''Ik steun deze vieze gewoonte van je niet, maar als je de rook maar buiten blaast vind ik het goed.''
De volgende uren waren uren gevuld met gelach, muziek en ook serieuze gesprekken. Kate zat tussen Lulu en Ruby in waardoor Ruby af en toe een dutje kon nemen door tegen het raam aan te liggen.
Door een hobbel in de weg schrok Ruby wakker en keek slaperig om zich heen. De zon was al aan het ondergaan, het was golden hour waardoor er een prachtige goud-gele gloed over de wereld scheen. Met haar handen wreef Ruby in haar ogen en zag dat ze een oprit opreden.
''Oh, zijn we bij de eerste camping aangekomen? Hoe lang heb ik wel niet geslapen,'' zei Ruby terwijl ze zich uitrekte. Van slapen in een auto voelde je je nou niet bepaald beter, je werd altijd stijf en gedesoriënteerd wakker.
Ze waren vanuit Nederland doorgereden naar Noord-Frankrijk, een reis van bijna 5 uur lang. In Noord-Frankrijk hadden ze een overnachting gepland waarna ze door zouden rijden naar Parijs en via de kust naar Zuid-Frankrijk reden. Vanaf daar wisten ze nog niet wat ze gingen doen, maar waarschijnlijk Spanje of Portugal.
Lulu parkeerde het busje naast de receptie. Toen de bus stilstond sprong Ruby er gelijk uit. ''Eindelijk m'n benen strekken!'' riep Ruby theatraal wanneer ze een routine van strek oefeningen deed. ''Zal ik ons inchecken?''
he told me that he loved me by the water fountain

Lifeless
Nog even volhouden..
Nog even volhouden..

Bericht door Lifeless » 07 aug 2019, 21:17

Lulu
“Hell yes.” Verzuchtte Lulu, toen beide dames akkoord gingen met het feit dat ze een sigaretje op zou steken. Heerlijk, want anders had ze eigenlijk nu al willen pauzeren om even een sigaretje te roken. Nu kon ze in ieder geval zeker twee uur rijden, voordat ze pauze zou moeten houden. Daar was ze namelijk wel heel streng in. Het was iets wat haar rij-instructrice haar op het hart had gedrukt en iets wat ze nooit vergeten was. Officieel moest je elke twee uur rijden een half uurtje pauze houden om ook daadwerkelijk een dutje te doen of iemand anders het stuur over laten nemen. Zo streng was Lulu er niet in, maar ontzettend grote afstanden maken zonder pauze, vertikte ze. Ze wurmde haar pakje sigaretten uit haar broekzak, terwijl ze haar andere hand om het stuur hield en haar ogen op de weg gericht. Ze had dit al zo vaak gedaan, dat ze binnen no time een sigaret tussen haar lippen had. Ook haar aansteker haalde ze tevoorschijn en ze stak de sigaret aan met een lange hijs. “Nú is de vakantie écht begonnen.” Zei ze met een grijns. Ze genoot van elke hijs van haar sigaret en voor haar gevoel was die veel te snel op.
Ze knikte als antwoord op de vraag van Kate. “Camping in Frankrijk, toch?” Vroeg Lulu, dit keer eigenlijk aan Ruby, die meer wist van de hele planning. Lulu kreeg echter geen reactie. Het meisje lag al met gesloten ogen op de bank te slapen. Ze schudde met een lachje haar hoofd.
Onderweg hadden ze wel even moeten pauzeren in België. Lulu merkte dat haar ogen dicht vielen en ze af en toe een beetje begon te slingeren. Dat betekende dat ze alweer over haar grens was heen gegaan. Zodra ze het doorhad, was ze dan ook bij het eerste tankstation gestopt om in de auto ook even haar ogen dicht te doen. Ze had het niet over haar hart kunnen krijgen om Ruby wakker te maken, zodat die het stuur kon overnemen. Een korte pauze van dertig minuten kon ook geen kwaad. Ze waren tenslotte niet gebonden aan tijd. Ze hadden alle tijd van de wereld en dat was nou juist zo lekker.
De rest van de weg probeerde Lulu rustig te rijden en heuvels te vermijden wanneer ze dorpjes in reden. Ruby sliep wel vast, maar iedereen was natuurlijk te wekken en dat was haar intentie niet. Ze had nu zelf ook even kunnen slapen, dus de rest van de reis kon ze zelf wel rijden. “Eindelijk.” Verzuchtte Lulu, toen ze borden tegenkwam van de eerste camping waar ze zouden overnachten. Dan zou ze eindelijk ook even fatsoenlijk haar benen kunnen rekken. Door de opluchting, lette Lulu echter minder op hobbels en had ook een kuil in de weg over het hoofd gezien, waardoor het busje even wat heen en weer schudde. Haar blik ging meteen richting Ruby, die hierdoor inderdaad gewekt werd. Inmiddels was het niet meer zo erg. Ze waren toch bijna gearriveerd. “Sorry, schone slaapster.” Besloot Lulu zich toch met een grijnsje te verontschuldigen. “Behoorlijk lang inderdaad. Je hebt zelfs de pauze gemist.” Antwoordde ze met een lachje.
Gelukkig waren ze snel bij een grote parkeerplaats, waar Lulu de bus tot stilstand liet komen en zette vervolgens de auto helemaal uit, met alle handeling van dien. Met een diepe zucht stapte ook Lulu uit, maar die voelde dat ze hierbij alweer bijna door haar benen zakte doordat ze toch zo’n vijf uur nauwelijks haar benen gebruikt had. “Als je wil doen, graag. Dan rook ik er nog eentje.” Na die zin, stak Lulu ook meteen een sigaret op, terwijl ze even om zich heen keek. Het weer was heerlijk en voelde zelfs hier al een stuk minder benauwd dan het in eigen land deed. Op de camping stonden caravans en tenten, maar ook een aantal vakantiehuisjes. Eén daarvan zou vannacht voor de dames zijn. Het was voor vier personen, dus dat betekende dat er een kamer zou zijn met een tweepersoonsbed en waarschijnlijk een kamer met twee aparte bedden. Als het aan Lulu lag kropen ze gewoon met zijn drieën in het tweepersoonsbed. Dan voelde niemand zich buitengesloten en het was niet het geval dat ze dat nooit eerder hadden gedaan. Misschien had iemand er echter ook wel behoefte aan om alleen te slapen of zou iemand een leuke vakantieliefde tegenkomen voor een nachtje, dan waren er in ieder geval nog andere mogelijkheden.
Met haar sigaret op haar lip, liep Lulu weer richting de bus en opende de schuifdeur aan de zijkant, waardoor hun bagage weer tevoorschijn kwam.

Afbeelding
Ik ben momenteel wat meer te vinden op een ander (O)RPG-forum, waar het wat drukker is. Dat verklaart waarom ik hier een beetje 'afwezig' ben/zal zijn.

Mijn interesses en ORPG-eisen.

she/they

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 19 aug 2019, 15:18

Kate
De rit verliep meer dan voorspoedig. Lulu reed lekker door en na eventjes gekletst te hebben, viel Ruby zelfs in slaap. Ik pakte mijn e-reader erbij om zelf wat te lezen, tot Lulu een korte pauze inlastte. Mooi excuus om even mijn benen te strekken en naar de wc te gaan. Na een broodje te hebben gegeten gingen we terug op weg en veranderde het grauwe, platte landschap steeds meer. Het werd wat heuvelachtiger, op een bepaalde manier andere soorten huizen en kleuren en voor ik er erg in had waren we zelfs de grens al over!
Lulu had besloten om door te rijden tot we bij de camping waren waar we in ieder geval de eerste nacht zouden doorbrengen, vooral ook omdat Ruby zo lekker lag te slapen. Het is dat ik zelf officieel nog niet echt mócht rijden, anders had ik het graag van haar overgenomen.
"Hoo." Hoewel Lulu haar uiterste best had gedaan om zo voorzichtig mogelijk te rijden, had ze een hobbel onmogelijk kunnen voorkomen en bonkte we een beetje in de auto, waar ook Ruby door wakker werd. Met een glimlach keek ik opzij "Ook goeiemorgen." grijnsde ik "We zijn al op de camping, super goed toch?" Na nog een klein stukje gereden te hebben, draaide Lulu de parkeerplaats op en had al snel een plekje gevonden. Blij stapten we allemaal uit en rekte ik eventjes met m'n armen omhoog, en mijn nek van links naar rechts. Lachend schudde ik mijn hoofd om Ruby's overdreven bewegingen, maar knikte toen ze voorstelde om ons in te checken. "Helemaal goed. Dan help ik Lulu wel met de tassen en neem de jouwe ook mee." Kort keek ik Ruby even na en liep toen naar Lulu die de schuifdeur inmiddels al geopend had. "Oke, let's see." Er was wat over mijn sporttas heen geschoven, wat ik opzij duwde zodat ik die er uit kon halen. "En deze was van Rubes toch?" Ik viste een kleine koffer tevoorschijn, waarvan ik meende te herinneren dat Ruby die in de bus had gedaan. We hadden uiteraard nog veel meer spullen bij ons, inclusief tent en slaapspullen, just in case, maar voor de overnachtingen hadden we kleinere tassen of koffers ingepakt zodat dat makkelijker was. Nieuwsgierig keek ik langs de receptie, waar wat jongens en meisjes van onze leeftijd liepen. Als het ons beviel konden we zelfs een dag of wat langer blijven? We hadden de tijd voor ons zelf ten slotte.
Rustig leunde ik tegen de bus aan en keek naar Lulu "Heb je nog hulp nodig of moet ik nog iets anders pakken?" vroeg ik haar.

Plaats reactie