Voor al je (hulp) vragen kan je hier terecht! Let op! Kijk eerst of je vraag er al tussen staat.
xMirima
Ervaren rpger
Ervaren rpger

Hellup xD

Bericht door xMirima » 17 mei 2017, 08:58

Could not update user pm counters

DEBUG MODE

SQL Error : 1690 BIGINT UNSIGNED value is out of range in '(`forumg65_allforum`.`hetgroterpgforu_users`.`user_unread_privmsg` - 1)'

UPDATE hetgroterpgforu_users SET user_unread_privmsg = user_unread_privmsg - 1 WHERE user_id IN (563)

Line : 838
File : privmsg.php
Heb er heel lang geen last van gehad met het verwijderen van berichten, echter zag ik wederom dat ik nog berichten in mijn Postvak Uit heb staan en wou die dus verwijderen.... Tadaa!
Nu had ik hier al eerder last van gehad en ik geloof dat MJ88 er toen achteraan is geweest (heeft de helpdesk al geantwoord trouwens, of iets erop gevonden?). Het is wederom dat ene bericht wat ik niet kan verwijderen, de rest kan ik allemaal verwijderen.
Bericht is echter toen der tijd ook verstuurd, gelezen en beantwoord door de persoon in kwestie waar het bericht aan gericht was maar om één of andere reden dus weer in de Postvak Uit beland.

Het maakt trouwens niet uit welke browser ik gebruik: Opera, IE, FF, Chrome (sinds we nog drie laptops thuis hebben en mijn telefoon, dus heb alles even geprobeerd)... Daarnaast is mijn cache gewoon leeg en is mijn notebook vrij van virussen.

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 17 mei 2017, 20:52

Hi!
Thanks voor het melden.
Stardust (een medewerker van de helpdesk) heeft zich hier aangemeld als lid om het één en ander uit te testen, maar kon geen rare dingen vinden helaas.
Ik zal er dit weekend met hem weer eventjes achteraan gaan, want dat die foutmelding er is, is gewoon niet oke.
Voor zover ik weet zijn er met jou maar 1 of 2 anderen die iets soortgelijks hebben gemeld.
Mochten dat er meer zijn, meld het dan hier SVP!

xMirima
Ervaren rpger
Ervaren rpger

Bericht door xMirima » 17 mei 2017, 20:54

Heb geprobeerd ze los van elkaar te verwijderen, dan krijg ik precies dezelfde melding (berichten staan los van elkaar, naar drie verschillende personen en totaal verschillende data's). Ik ga bijna denken dat er iets mis is gegaan in het systeem, al bij het aanmaken van mijn account? Als dat überhaupt moeilijk is.

En ik vind het raar om je hier als MJ88 aan te spreken lol. xD

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 21 mei 2017, 19:03

Ik heb degene die ons een tijdje geleden ook heeft geholpen (Stardust) aangeschreven op het helpdesk forum van Forum2Go.
Eventjes wachten op een reactie dus :)

Stardust
Groentje
Groentje

Bericht door Stardust » 21 mei 2017, 20:13

Berichten blijven in het postvak Uit staan als iemand ze niet download of als het postvak vol zit, dus de maximale aantallen overschrijdt.
Maar het zou wel mogelijk moeten zijn ze te verwijderen.

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 26 mei 2017, 19:51

Om het nog eens te herhalen voor de andere leden op het forum:
Is er iemand anders die een soortgelijk probleem heeft? Meld het alsjeblieft!
Op dit moment hebben we maar twee concrete voorbeelden en daarmee is het erg lastig om te achterhalen wat er aan de hand is.

xMirima
Ervaren rpger
Ervaren rpger

Bericht door xMirima » 26 mei 2017, 20:11

Stardust schreef:Berichten blijven in het postvak Uit staan als iemand ze niet download of als het postvak vol zit, dus de maximale aantallen overschrijdt.
Maar het zou wel mogelijk moeten zijn ze te verwijderen.
Dat laatste is wat dwars zit, op alle berichten is wel gewoon geantwoord namelijk. Dus dat betekend dat ze bij de tegenpartij wel in de Postvak In zijn beland, zijn gelezen en dus beantwoord. En toch blijven ze er staan en is het onmogelijk om ze te verwijderen; de melding blijft hetzelfde.

Sorry voor het late antwoord.

Aurora
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Aurora » 27 mei 2017, 15:59

Tot nu toe heb ik dat probleem niet gehad. Zojuist voor het eerst deze foutmelding gehad.
Van de week had ik juist flink mijn mail zitten opruimen (oftewel oude berichtjes zowel bij postvak in, als bij Verzonden berichten verwijderd).
Zojuist wilde ik een mailtje openen (ik denk een van de eerste berichtjes die binnen is gekomen sinds mijn opruimactie) en daarbij kreeg ik de volgende foutmelding.

Afbeelding
(dus bij het openen van het bericht)

Na het sluiten van het scherm en opnieuw naar Berichten (via de link bovenin waar nu wel stond 'je hebt geen berichten', terwijl ik het nieuwe bericht eigenlijk nog niet goed had kunnen openen) kon ik het bericht zonder foutmelding openen.

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 28 mei 2017, 17:05

Dank je Aurora, ik heb het aan Stardust doorgegeven!

We hebben nu drie voorbeelden, hopelijk helpt het om te achterhalen waar het probleem vandaan komt - maar hoe meer voorbeelden hoe beter, dus blijf het hier posten als je een soortgelijk probleem hebt allemaal! :)

Zeeschaap
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Zeeschaap » 18 jun 2017, 18:13

Ik heb de die foutmelding ook gekregen
Omdat ik net ben begonnen met de universiteit moet ik nog even mijn routine uitvinden. Het kan dus zijn dat ik erg laat reageer. Ik doe mijn best om zo snel en zo veel mogelijk te reageren maar ik hoop dat jullie begrip tonen wanneer het iets langzamer gaat :)

Plaats reactie