Harry Potter? Vampire Diaries? Of toch liever Games of Thrones?
Hier kan je alle Fan-related RP's plaatsen!
Violet Bloom
Zit op het forum vastgeplakt

Bericht door Violet Bloom » 13 mei 2016, 21:59

Welkom! Kom binnen. Neem een boterbier, gloeiwijn of een van de andere dranken. We hebben kamers te huur voor iedereen die het nodig heeft. Iedereen is welkom. Mens, elf, heks, trol. Zolang de trollen zich maar gedragen natuurlijk! :wink:

Elke dag komen er allerlei figuren langs, voor een tussenstop, of voor een langere tijd. Sommige mensen komen voor de drank, anderen voor een kamer. Check in, eet wat, en voeg je bij de haard. De mensen zijn hartelijk, en zullen je met open armen ontvangen.

We hebben al het eten en drinken dat je kan bedenken. En anders roepen we gewoon Accio! Iedereen is welkom!

(Character lijstjes zijn niet nodig bij inloop RPG\s!)

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 14 mei 2016, 09:07

Emmett
Rustig liep ik de bar binnen. Het zag er een beetje donker uit van buiten, maar erg vond ik dat niet. Des te groter de kans was dat niemand mij lastig viel. Ik keek even om me heen, het was nog rustig, maar dat kon misschien aan het vroege tijdstip liggen. Ik liep naar de bar, bestelde een biertje en de dagschotel, waarna ik aan een tafeltje ging zitten met mijn biertje. Al snel stond er voor me op tafel met een gerecht wat ik niet zo 1-2-3 kon thuisbrengen, maar het rook goed. Ik nam een hapje en knikte tevreden. Dit was best lekker. Rustig at ik en keek wat om me heen.

Argetlam
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Argetlam » 15 mei 2016, 22:19

Arwen
Mijn rode haren dansten ietwat wild rond mijn gezicht. Ze waren niet peenkleurig maar van een diepe kleur met een gloed van kastanjebruin. Ik had krullen die hun model lang verloren hadden, alsof ik al in geen tijden een spiegel had gezien. Mijn lange zwarte gewaad viel speels om mij heen terwijl ik over de met klinkers belegde straat liep. Het was een prachtige dag - een tikkeltje warm voor de tijd van het jaar. De wind blies mij zwoel in het gezicht en deed de rook uit de schoorstenen van de huizen vervluchtigen.
De Drie Bezemstelen lag in het midden van de straat. Van verre rook je de geur van eten, haardvuur en die van de houten planken op de vloer. Ook het leer van de barkrukken gaf mij een aangenaam gevoel toen ik binnenkwam.
Op de barvrouw en een enkele klant na, was de kroeg verlaten. Daardoor was het niet per se minder gezellig en met een vriendelijke lach op mijn gezicht bestelde ik een glas boterbier en iets te eten. De stamppot was hier altijd zalig en ik besloot daarvan te genieten met het uitzicht op de straat.
De ramen waren ietwat stoffig waardoor het licht niet goed naar binnen kon. Toch kon ik goed zien wat zich buiten afspeelde en genoot ik ervan om te kijken hoe een aantal simpele zielen zich heen en weer door mijn blikveld bewoog.
"Dank je," zei ik hartelijk toen mijn bord met eten mij werd voorgeschoteld en voordat ik een eerste hap nam gleed mijn blik eventjes rond.
Het was goed om terug te zijn. Ik had het hier gemist, ook al was ik maar enkele maanden weggeweest. Het voelde dan ook veel langer en de rust in het dorp was bijna tegenovergesteld aan alles wat ik de afgelopen periode op mijn pad had gevonden. Natuurlijk was het hier nu slechts zo rustig omdat het een doordeweeekse dag was. De scholieren van Zweinstein mochten alleen in het weekend op bezoek. Alle inwoners van het dorp waren bezig met hun dagelijkse werkzaamheden en zouden pas later op de avond hun intrude doen in De Drie Bezemstelen.
Mijn blik bleef steken op de enige andere gast. Door het schemer kon ik niet zo goed zien wie het was, en of ik deze persoon kende. Ik wist eigenlijk alleen dat het een jongen was en dat hij zojuist ook even zijn blik op mij had laten vallen. Een tijdje keek ik naar hem, toen leidde mijn rammelende maag mij af van mijn omgeving en nam ik een paar gulzige happen.

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 16 mei 2016, 08:08

Emmett
Het vleesgerecht wat ik voorgeschoteld had gekregen smaakte erg goed, net als het drankje. Ik was net met de laatste happen bezig toen er een dame binnen kwam met rode haren, die wild om haar gezicht sprongen, gecombineerd met een zwart gewaad. Echt iemand die op viel dus. Ik probeerde zelf juist altijd zo onzichtbaar mogelijk te blijven, maar schijnbaar lukte dat niet heel erg want ik had haar blik al een paar keer onderschept, waardoor we elkaar af en toe aan keken.
Ik wist niet waarom maar er was iets aan haar wat ik herkende. Of leek te herkennen. Maar ik wist zeker dat ik haar nog niet eerder had ontmoet - dat had ik namelijk zeker wel onthouden.
Mijn maaltijd had ik inmiddels op en de serveerster vroeg me of het had gesmaakt. Ik knikte, bestelde nog een drankje en een dessert. Ik had lang gereisd en kon dus wel wat voedsel gebruiken. Het gerecht wat ze me dit keer voorschotelde herkende ik wel meteen - pompoen taart. Flauwtjes glimlachte ik aangezien dit me terug deed denken aan vroeger. "Hebben jullie nog een vrije kamer toevallig?" vroeg ik haar, waarop ze knikte. "Dan zou ik er graag een willen boeken. Sowieso voor vannacht, misschien langer." Kort schreef ze nog wat details op, waarna ze me beloofde een kamer in orde te maken en mij zo de sleutel zou brengen. Ik knikte als teken dat dat in orde was en begon toen aan mijn dessert.

Argetlam
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Argetlam » 16 mei 2016, 13:34

Arwen
Het was lang geleden dat ik enige beschaving om mij heen had gehad. Drie maanden geleden was ik vertrokken op een lange reis die mij door dalen en over bergen had geleid. Ik had natuurlijk makkelijk kunnen verschijnselen op de plekken waar ik wilde zijn, maar dat was juist nu net het probleem geweest. Ik had bij de start van mijn tocht niet geweten waar ik naartoe had willen gaan. De charme van het beroep van kruidenkundige was precies dit gegeven. In mijn zoektocht naar nieuwe planten en recepten kwam ik op onbegaanbare paden, onontdekte plaatsen, delen van de wereld waar geen levend mens zich ooit had gewaagd. Ja, ook voor tovenaars waren er genoeg van deze plekken.
Tijdens het eten droomde ik weg, dacht ik terug aan alles wat ik had gezien. Mijn tas, die op de grond tegen mijn stoelpoot leunde, brandde van verlangen. Ze wilde opengemaakt worden zodat haar inhoud zichtbaar werd. Ik zou willen toegeven aan dat verlangen en willen beginnen met experimenteren, maar dit was de plaats noch tijd ervoor. Toverexperimenten - of ze nu gingen om spreuken of toverdranken - werden best uitgevoerd in een daarvoor bestemde ruimte. Dit gebouw, bijna volledig van hout gemaakt, was dat zeer zeker niet.
Ik werd uit mijn gedachten getrokken toen de enige andere gast van de dag zich plots in beweging bracht en de barvrouw vroeg of er nog een kamer vrij was. Zijn stem klonk melodieus en vriendelijk en ik betrapte mijzelf erop dat ik opnieuw naar hem staarde.
Snel keek ik weer naar mijn bord, nuttigde de laatste happen, dronk mijn glas leeg en bestelde ten slotte een nieuw boterbiertje. Daarna kwam ik overeind en liep ik naar de bar, vroeg net als de jongen om een kamer, en tot mijn vreugd hoorde ik dat er nog plaats was. Ik keek naar mijn kamernummer, ontdekte dat ik op de tweede verdieping sliep en liep naar boven. Opnieuw was ik in gedachten verzonken, waardoor ik mijn tas vergat. Deze lag nog altijd naast mijn stoel en gloeide bijna van ongenoegen. Ik had het niet door, plofte op bed en sloot tevreden mijn ogen.

Violet Bloom

Bericht door Violet Bloom » 21 mei 2016, 09:13

Katharina

Ik loop rustig de drie bezemstelen in, en plof op een stoel. Op mijn schouder zit een feniks. Ik aai hem zachtjes over zijn veren, en glimlach liefdevol naar hem. Felix gaat altijd met me mee, waar ik ook heen ga. En ik reis nogal ver. Ik ben een heler voor magische wezens. Als mensen me nodig hebben, sturen ze me een uil, en dan ga ik er heen. Dit is de eerste keer in weken dat ik even op een vaste plek kan blijven. Daarom heb ik ook geen huis. Alles wat ik heb zit in een kleine tas. Een magische tas, natuurlijk. Onbeperkte ruimte. Ik vraag wat eten voor mij en voor felix. Ook vraag ik of er nog een kamer is, maar de vrouw kijkt me spijtig aan. \Het spijt me. Ik heb net de laatste kamer verhuurd,\ zegt de vrouw. Ik zucht diep. \Het is okay. Ik zoek wel iets anders, na het eten,\ zeg ik. Ik glimlach zwakjes. Misschien kan ik naar een andere stad verschijnselen, zodat ik daar een kamer kan zoeken, maar ik ben moe, en eigenlijk had ik gewoon willen slapen.

Argetlam
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Argetlam » 21 mei 2016, 13:39

Arwen
Opeens schoot het mij te binnen. Al een tijdje staarde ik naar het plafond en bedacht ik mij dat er iets aan de hand was. Het voelde leeg in deze kamer, leeg en kil alsof ik iets miste. En nu realiseerde ik het mij. Ik was mijn tas vergeten.
Met een ruk kwam ik overeind en rende ik de kamer uit, de krakende trap af, richting de eetkamer waar ik haar al zag liggen. Ze lag waar ik haar had achtergelaten en een zucht van opluchting verliet mijn longen.
In eerste instantie had ik geen oog voor mijn omgeving, tot het moment kwam dat ik mijn tas veilig op mijn schouder had zitten, en hoorde dat de waardin vertelde dat ze volgeboekt waren. Er was een nieuwe gast bijgekomen. Ze zag er vermoeid uit. De Feniks op haar schouder trok direct mijn aandacht en ik keek even vertederd naar het prachtige dier. Toen realiseerde ik mij wat er was gezegd.
"Je mag wel bij mij op de kamer," flapte ik eruit. "Er staan twee bedden. Ik heb er maar een nodig."
Ik naderde het meisje en keek haar rustig aan. Mijn blik getuigde van wijsheid en vriendelijkheid, ondanks mijn warrige haren en ietwat verfomfaaide uiterlijk. Afwachtend bleef ik staan.

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 21 mei 2016, 15:11

Emmett
Het werd zowaar nog bijna druk in dit etablissement. Na het meisje met de rode haren, die overigens inmiddels naar boven was verdwenen aangezien ze net als ik een kamer had gehuurd, kwam er nu nog een meisje binnen met een feniks op haar schouder. Meteen grijnsde ik. Ik was dol op beesten en helemaal vogels zoals een feniks waren bijzonder.
Mijn dessert had ik inmiddels ook op en ik was bezig aan mijn laatste flesje boterbier voor ik naar mijn kamer zou gaan. Flauwtjes grijnsde ik even toen er een soort van rode wervelwind langs leek te komen en ik het meisje van eerder had gezien. Ze leek nogal in paniek tot ze een tas tevoorschijn haalde op de plek waar ze eerder had gezeten. Begrijpend knikte ik even, al zou niemand dat waarschijnlijk zien.
Omdat ik nogal vrij dicht bij de bar zat, kon ik horen wat het meisje met de feniks vroeg en geamuseerd keek ik naar het hele schouwspel van de drie dames. De rode wervelwind, de bardame en het meisje met de feniks. Toen ik hier naar binnen stapte had ik niet kunnen vermoeden wat voor verrassende avond dit zou worden.

Violet Bloom

Bericht door Violet Bloom » 21 mei 2016, 22:05

Katharina

Ik kijk op als ik een meisje hoor zeggen dat ik bij haar op de kamer kan. \Oh.. dat zou erg aardig zijn,\ zeg ik rustig. Ik glimlach en knik. \Maar dan betaal ik je de helft voor de kamer,\ zeg ik nog. Ik neem een hap eten, en zie dat Felix rustig haar eten en drinken eet. Liefdevol kijk ik naar het dier. \Dan kom ik zo. In welke kamer zit je? Ik moet even voor mijn feniks zorgen, en in het bos loopt mijn wolf,\ zeg ik rustig. Dan kijk ik vlug naar de vrouw achter de bar. \Hij doet niks. Het is net een puppy. Hij heeft nooit onder de wolven gewoond. Hij was verstoten, en ik heb voor hem gezorgd,\ zeg ik vlug. Ik glimlach zwakjes.

Argetlam
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Argetlam » 23 mei 2016, 20:20

Arwen
Nog voordat ik antwoord kon geven, kon vertellen dat ik het wel leuk vond, wat gezelschap, werd mijn aandacht getrokken door de jongen verderop. Vanuit mijn ooghoeken zag ik hem een vage grijns opzetten. Ik draaide mij op mijn hakken om en liep naar hem toe.
"Wat zit jij te grijnzen?" vroeg ik met een felle blik in mijn ogen.
Hoewel mijn gezicht nog steeds bedekt was met een beetje vuil, was goed te zien dat ik ondanks mijn leeftijd nog een erg kinderlijk gezicht had. Mijn verwarde krullenbos maakte het geheel een beetje schattig, maar daar hield ik geen rekening mee.
Ik was een lange tijd niet tussen de mensen geweest en ik hield er absoluut niet van als ik het gevoel had dat iemand mij uitlachte. Of meeluisterde. Of beiden. Hij had alles kunnen horen. Hoewel het geen privé informatie was, vond ik het uiterst onbeleefd dat hij uiting gaf van het feit dat hij het gesprek had gevolgd. Dat was gewoon niet netjes.
Tss. Wat vervelend. En toch. Ik staarde hem met mijn bijna boze blik in zijn ogen en realiseerde mij ineens hoe mooi die waren. Een beetje verbaasd richtte ik mij weer op, zodat onze neuzen niet langer vlak bij elkaar waren. Mijn blik verzachtte.
"Huh, wat?" vroeg ik aan het meisje en ik draaide mij opnieuw nogal plotseling om. "Oh. Tweede verdieping, kamer 23. Ik ben op het rechter bed geploft. Dus de linker is voor jou."
Eventjes keek ik toe hoe het meisje de deur uitliep, daarna draaide ik mij terug naar de jongen. Door de tussenkomst was ik eigenlijk alweer vergeten wat ik zojuist had gedacht en ik keek hem wat onderzoekend aan.
"Ik ben Arwen," zei ik toen.

Plaats reactie