Lekker weg zwijmelen doe je in dit topic! Plaats hier je Romantische RPGs!
Hathi
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Hathi » 29 mei 2016, 16:57

Eleanor

Ik slikte even. Ik picknickte vaak met Tom. De gedachte van me afschuddend keek ik Julia aan, "Eindexamens alweer? Wat gaat de tijd snel zeg, vier jaar terug was je een brugsmurf," lachte ik, "Hallo Dimitri," zei ik tegen de jongen, "ik ben Eleanor. Ik ken Julia... ehm... laten we zeggen via via." Meteen aan deze Dimitri vermelden dat ik de vriendin van Julia\s overleden broer was leek me niet echt materiaal voor een gezellige picknickdate.
[i]"Being a second choice is not so bad. Especially not when the first choice suddenly disappears under suspicious circumstances."[/i]

Violet Bloom
Zit op het forum vastgeplakt
Zit op het forum vastgeplakt

Bericht door Violet Bloom » 30 mei 2016, 22:20

Dimitri

Ik kijk haar vragend aan, en knik dan. Ik loop een klein stukje achter haar aan, en volg het gesprek een beetje. Als Julia me voorstelt steek ik mijn hand op als begroeting. Ik ga op de rand van de fontein zitten en laat hun geduldig even uit kletsen.
A writer is a writer not because she writes well and easily, because everything she does is golden. A writer is a writer because, even when there is no hope, even when nothing you do shows any sign of promise, you keep writing anyway,\\

Already a member for 5 years! :D

[img]http://i65.tinypic.com/2ypdjrq.jpg[/img]

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 02 jun 2016, 09:56

Julia
"Hee, zo klein was ik nu ook weer niet ja." zei ik met een lachje toen Eleanor me uitmaakte voor brugsmurf. Flauwtjes glimlachte ik toen Eleanor en Dimitri zich aan elkaar voorstelde en zuchtte even. Het was duidelijk dat zij Tom niet vergeten was en stiekem vond ik dat wel een geruststellende gedachte. Mijn blik ging naar Dimitri en eventjes twijfelde ik, voor ik weer naar Eleanor keek. "Waarom spreken we niet later vandaag hier af? Kunnen we een drankje doen." glimlachte ik. "Dimitri en ik gaan eerst gezellig picknicken en ik neem aan dat jij ook nog je rondje wil afmaken en douchen ofzo." zei ik met een lieve glimlach. Het leek me leuk om weer wat met haar te kletsen, lekker beetje bij praten en misschien ook over Tom. Ik miste hem nog elke dag en zij waren zo close geweest samen. Ik hoopte dat Eleanor het ook leuk leek om wat te gaan drinken.

Hathi
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Hathi » 02 jun 2016, 17:01

Eleanor

Ik knikte. "Lijkt me gezellig. En ik moet inderdaad douchen," lachte ik. Ik zal jullie niet verder ophouden, veel plezier!" zei ik en ik maakte weer aanstalten om mijn rondje af te maken. Ik moest nog zo\n tien minuten en had al geen zin meer bij de gedachte alleen al. Achja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
[i]"Being a second choice is not so bad. Especially not when the first choice suddenly disappears under suspicious circumstances."[/i]

Zeeschaap
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Zeeschaap » 12 jun 2016, 22:18

Alissa
Ik check voor de laatste keer mijn tas. "Boeken, mobiel, oortjes, chips en een fles water, ik heb alles", mompel ik. Ik kus mijn moeder gedag en loop de deur uit, ik heb wel vaker middagen als deze waar ik besluit om te gaan dwalen door de stad. Ik ben een dromerig persoon en ben het liefste alleen, maar misschien komt dat omdat ik ontzettend verlegen ben. Ik doe mijn oortjes in en zet een rustig nummer op terwijl ik langs een vrolijk winkelstraatje loop. Minuten gaan voorbij en voordat ik het weet loop ik in de buitenwijken van de stad, vlak bij het beroemde Aphrodite Park. "Ach, waarom ook niet?" zeg ik en ik loop in de richting van het park. Ik geloof eerlijk gezegd niet in die onzin, ik denk niet dat iets als \ware liefde\ bestaat, maar dat het iets is dat is verzonnen door de mensheid om het leven wat mooier te laten lijken. Ik loop het park in en glimlach, het is wel leuk om alle mensen te zien, die allemaal geloven in één grote leugen. Ik loop naar een bankje dat in de schaduw van een boom staat en ga zitten. Dan haal ik mijn boek uit de tas en begin te lezen, helemaal in mijn eigen wereld verzonken.

JappaWakka
Groentje
Groentje

Bericht door JappaWakka » 11 nov 2017, 20:30

Jappa

Ik loop met mijn rugzak en kenmerkende boodschappentas in mijn rechterhand het park in. De bloemen bloeien en het zonnetje schijnt. Het park zit zoals gewoonlijk vol met stelletjes en ook hier en daar wat enkelingen die hopen aangesproken te worden door de ware. Ik voel of mijn felrode hanenkam nog rechtovereind staat. Natuurlijk, ik heb er net gel in gedaan, maar je weet het nooit zeker. Ik zoek een mooie open plek, bij een soort tafeltje naast een bank en begin mijn spullen uit te pakken. Eerst pak ik mijn laptop uit mijn rugzak, dan mijn muis en speakertje uit de voorvakken en steek die in mijn laptop. Ik pak daarna mijn portemonnee uit mijn zak en haal er een klein usb stick-achtig plugje uit die ik ook in mijn laptop steek. Uit mijn boodschappentas haal ik de twee delen van een Guitar Hero Live gitaar, die ik in elkaar klik en om mijn schouder hang. Ik start mijn laptop op en wat programmaatjes, druk op de plug en een knop op mijn plastic gitaar en sla dan de grote flipper aan. Meteen klinkt er een akoestisch gitaargeluid uit het kleine speakertje dat hard en plots genoeg is om iedereen op te laten kijken.
Oké. Adem in, adem uit. Je kunt dit. Ik begin het liedje te spelen dat ik wekenlang geoefend heb. En ik zing:
"Zo\n groot verlangen, geschreven in een stronk
Een vuur en een gedachte, een zachte lieve vonk

Ken je dat gevoel? Je kan echt niet meer zonder
De blijheid van haar lach. Geluk, wat een wonder

Dansje rond de tafel, je valt en je staat op
Geleerd van al je fouten, de moed weer in je kop

Ken je dat gevoel? Je kan echt niet meer zonder
De blijheid van haar lach. Geluk, wat een wonder"

Sephora
Groentje
Groentje

Bericht door Sephora » 12 nov 2017, 12:10

Sephora
Met een driftige pas liep ze door het centrum van de stad, haar hakken tikten in een snel ritme op de grond. Ze zwaaide haar lange blonde haren over haar schouder, een klein glimlachje rustte rond haar lippen. Ze keek om zich heen, ze zag iemand - een jongen op een fiets - richting het park gaan. Ze snapte de heisa rond dat park niet. Er werd geclaimd dat wanneer je dat park inging je \liefde zou vinden\. Dat klonk voor haar belachelijk. Liefde was niet iets waar je naar op zoek ging. Al was ze ook nog nooit het park ingegaan, dus kon ze er ook vrij weinig van zeggen. Ze zag hoe de jongen het park verder inreed. Bij de ingang was een poort, die eigenlijk altijd open stond. Het park was druk, zoals gewoonlijk. Vooral veel stelletjes, merkte ze op. Zou het raar zijn om er in haar eentje naar binnen te gaan? Niet dat ze nou zoveel gaf om andermans mening, maar een beetje rust kon ze wel gebruiken. En is een park daar niet de beste plek voor? Ze kon zich niet voorstellen dat er iemand echt op haar zou letten, dus besloot ze naar binnen te wandelen. De warme kleuren van het parkje gaven haar het gevoel van een warm welkom. Het \welkom thuis
gevoel als je me snapt. Ze hoorde vogels zachtjes hun liedjes zingen, rode rozen die boven het gras uit piekten, eendjes die in het water zwommen. Ja, hét stereotype park. Ze liep verder en liet zichzelf neerzakken op een houten bankje. Met uitzicht op de vijver en een aantal bloemenperkjes. Ze kon stemmen horen, maar die interesseerde haar op dit moment weinig. Het ging haar nu juist om het rustmomentje dat ze tussen cliënten even kon pakken. Haar werk was druk en het zorgde voor een hoop stress. Maar het belangrijkste was dat ze op deze manier haar rekeningen wist te betalen en er toch iets van genoegen uit wist te halen.

Het geluid van een akoestische gitaar deed haar omkijken. Ze snoof even, fronste licht haar wenkbrauwen. Hij verstoorde haar. Al was het liedje wat hij zong best schattig om naar te luisteren. Kalverliefde. Triest. Zo was jij ook ooit, dacht ze bij zichzelf. Al kon ze niet zeggen dat ze ooi talent genoeg had gehad om te kunnen zingen, of liedjes te schrijven.. Ze was meer bezig geweest met haar school dan iets van creativiteit.
[img]http://i63.tinypic.com/104ol77.jpg[/img]

JappaWakka
Groentje
Groentje

Bericht door JappaWakka » 12 nov 2017, 14:35

Jappa
Aan het eind van het liedje klapt een oude dame vriendelijk grijnzend voor mijn gepingel op mijn plastic gitaar. Ze loopt weer door en dan krijg ik weer van die nare twijfelgedachten zoals "was het wel zo\n goed idee om dit te doen?" en "misschien verstoor ik iedereen zijn rust". Ik zucht. Moet ik zulke gedachten nou negeren en doorgaan met spelen of stoppen? Ik erger me aan mijn eigen getwijfel terwijl ik door de bestanden op mijn computer frutsel, op zoek naar... iets. Dan open ik een mapje dat ik al lang niet meer heb geopend. De map met oude parodieteksten van vroeger. Ik lees een van de teksten, gebaseerd op Green Day\s Basket Case. De tekst brengt me terug naar de eerste van de vele keren dat het uit ging met Esmee. Na de zesde keer heb ik het maar opgegeven. Ik herinner me weer waarom ik naar dit park ben gefietst. Ik ben niet bijgelovig, maar een beetje extra geluk in de liefde zou erg prettig zijn op dit moment. Mensen kijken me in mijn ooghoek een beetje vreemd aan. Geef ze eens ongelijk, een gozer met een rode hanenkam en een plastic gitaar om zijn schouder die op een laptop zit te rommelen in een park. Nou... 1 liedje dan en daarna ga ik naar huis. En ik begin aan mijn liedje, terwijl ik een poging doe om de goede knoppen in de goede volgorde in te drukken.

"Heb je even tijd?
Ik moet even iets kwijt
De afgelopen tijd voel ik me niet fijn
Ik maak een probleem
Waar moet ik nou toch heen?
Ik zit alleen achter de P tot de C

Ik maak ze bang met dingen die ik doe
Soms geef ik mezelf een rotgevoel
En alles stapelt op
Krijg het niet uit mijn kop
Ik ben zo wanhopig
Hou nou eens op

Hoe vaak komt het voor?
Ik ga alleen maar door
Wat ik wil is een beeld, maar dat beeld is verdraaid
Ik kom nergens heen
Waarom wil ik meteen?
Ik word echt gek van al dit achterlijk gezeik

En alles stapelt op
Ik ben zo wanhopig
Hou nou eens op

Denk nou aan je motto
Het komt allemaal goed

En alles stapelt op
Ik ben zo wanhopig
Hou nou eens op"

Sephora
Groentje
Groentje

Bericht door Sephora » 12 nov 2017, 14:52

ooc -> Nog een Green day fan?
Sephora
Rustig keek ze om zich heen, toen haar oog viel op een nogal opvallende verschijning. Ze kon het niet laten om hem even in zich op te nemen. De jongen die de muziek produceerde, haar dus in principe verstoord had, maar haar nieuwsgierigheid nam de irritatie over. Ze keek naar hem, rood haar, Interessante keuze. Ze had ooit eens geprobeerd haar haren rood te verven, dit pakte niet heel goed uit. Het werd fel oranje en zo liep ze dus een paar weken enorm voor lul. Domme keuzes maken, daar was ze best goed in. Terug naar de jongen, die haar interesse best even vast leek te houden. Een plastic gitaar. Nog een interessante keuze. Ze was zich er niet echt van bewust dat het een mogelijkheid was, een plastic gitaar met knoppen in plaats van je standaard \zo van de zolder afgeplukte, enorm vals gestemde \ akoestische gitaar, waar haar vader haar altijd al gek mee maakte op haar verjaardag. Het eeuwige happy birthday lied dat altijd gespeeld moest worden.

Een oude vrouw klapte voor hem. Ze keek even naar de vrouw, ze had zo haar oma kunnen zijn. Opgestoken haar, een roze-achtig jurkje met paarse bloemen, van die oerlelijke sandalen met - hoe kan het ook anders - witte sokken. Nee, een gevoel voor mode had de vrouw niet, maar ze nam het haar niet kwalijk. De jongen was ondertussen wederom beginnen te spelen. Dit nummer klonk iets meer .. ja wat zal ik zeggen .. depressief? Nee, niet het juiste woord. In ieder geval verdrietiger dan het vorige. De liefde leek plots zo ver weg. Waar hij het ene moment een zoetsappig liefdesliedje speelde, zo nu ineens omsloeg. Het zorgde er in ieder geval voor dat hij haar onverdeelde aandacht gestolen had. Ze luisterde naar de tekst, kon zich er niet heel erg goed in verplaatsen, maar voelde toch een soort medeleven. Als de jongen zich echt zo voelde, zou ze niet met hem willen ruilen.

Ze hield haar hoofd even scheef, haar blauwe ogen nog altijd op hem gericht, tot ze zich er bewust van werd dat ze misschien beter weg kon kijken. Wellicht wat ongemakkelijk als je zo lang door iemand aangestaard wordt. Ze keek gauw terug naar de vijver. Eendjes zwommen tussen de lelieblaadjes door. Vogels floten nog altijd hun liedjes en de zon scheen. Fel. Het felle licht deed haar ogen samen knijpen. Ze haalde haar zonnebril tevoorschijn en schoof die voor haar ogen.
[img]http://i63.tinypic.com/104ol77.jpg[/img]

JappaWakka
Groentje
Groentje

Bericht door JappaWakka » 13 nov 2017, 16:27

ooc -> Guitar Hero heeft mijn interesse opgewekt voor punkmuziek, aan het begin heb ik een aantal covers en parodieën opgenomen, waaronder dus Green Day. Ik kan veel verschillende genres waarderen, maar punk is mijn favoriet, ook heavier dan Green Day hoor haha. Ik heb tevens in een punkband gezeten als zanger/componist. Het verhaal met de plastic gitaar is geen grapje: https://www.youtube.com/watch?v=-wpme1ZPAJw dat was ik in het filmpje haha

Jappa
De mensen lopen iets sneller voorbij dan bij het eerste nummer. Misschien door de tekst? Ik blijf doorzingen. Ik kan dit. Hun mening maakt me niets uit. Ik begin enthousiaster te zingen. Ik ben in mijn element. Dan zie ik op het bankje bij de fontein een bijzonder verschijnsel: Een blond meisje met felle blauwe ogen dat intens naar me aan het staren is. De laatste paar zinnen zing ik wat onzekerder, haar blik maakt me verlegen. Ik glimlach naar haar terwijl ik mijn spullen weer in mijn tassen doe. Ze schrikt ineens en kijkt dan weg. De zon weerspiegelt in mijn bril. Jemig, die zon is fel! Het meisje haalt een zonnebril tevoorschijn en zet die op om de plotselinge zonnestralen af te schermen. Hierdoor ziet ze er echter nog mooier en mysterieuzer uit. Moeilijk. Zal ik naar haar toe lopen en iets zeggen? Of zal ik mijn spullen pakken en vluchten? Ik kies een tussenoplossing. Ik pak mijn spullen in en zet mijn bril weer recht op mijn neus. Ik loop naar het bankje waar het meisje zit en ga naast haar zitten. Ik krijg een warm gevoel. Verdorie, waarom krijg ik zo snel gevoelens voor iemand? Ik hoop dat ik de moed op kan brengen om iets te zeggen voordat ze wegloopt. Ik wil rustig zitten, maar de energie rent als een soort blauwe egel door mijn lijf. Ik moet iets doen. Ik pak mijn tekenboek plus een potlood en probeer te bedenken wat ik neer zal zetten op het bruine papier van het verweerde schetsboekje. Ik blader door de pagina\s vol met ogenschijnlijk willekeurige stukjes tekst op zoek naar inspiratie.

Plaats reactie