Hier kun je je verhalen neerzetten.
Plaats reactie
Pucca
Goed bezig
Goed bezig

mijn verhaal voor nederlands

Bericht door Pucca » 16 okt 2017, 10:36

Eli, loopt haar school binnen en wandelt gelijk naar haar kluisje toe. Ze pakt snel haar boeken en rent zowat naar haar lokaal toe, ze had Engels, haar favoriete vak. Ze zit vlak bij de deur. Iedereen kijkt haar aan, ze kijkt snel naar de grond. Opeens komt er een jongen binnenstormen, Eli kijkt op, hij kijkt om zich heen en loopt naar de docent toe. Hij fluistert wat naar de docent. “Ga maar naast Eli zitten.” Zegt hij. De jongen kijkt om zich heen, iedereen kijkt Eli aan. De jongen weet al gelijk wie Eli is. Eli kijkt de jongen aan en bekijkt hem goed. Hij heeft zwart haar, groene ogen en een mooie kaaklijn. Hij zegt niks en haalt een schrift en een pen uit zijn tas. Eli kijkt weer snel naar het bord. Zonder er bij natedenken kijkt Eli weer naar de jongen toe, ze bekijkt hem nog eens goed, hij heeft een leren jasje aan met daar onder een witte t-shirt, hij heeft een zwart versleten broek aan met grijze gympen. Plotseling kijkt hij Eli aan. Hij glimlacht en zegt “Hi, ik ben Ares.” Ze kijkt geschrokken naar hem. “Hi.” Zegt ze zacht.

Dit is een deel van mijn verhaal voor nederlands.

Als je advies wil geven mag dat
27-11-2016❤️❤️❤️❤️

littleangel
Zit op het forum vastgeplakt

Bericht door littleangel » 16 okt 2017, 15:53

Zie het als opbouwende feedback en zeker niet als kritiek, want je schrijft prettig! Alleen is een goed punt, zeker nooit weg!

Ik merk dat je in je eerste twee zinnen van tijd wisselt. De eerste zin is tegenwoordige tijd en in de tweede zin zeg je "ze had Engels", oftewel gehad, maar uit je bewoordingen begrijp ik dat ze die les nog heeft of gaat volgen op dat moment.

Ik vind het een beetje een raar verloop. Eli rent naar het lokaal toe, dan vermeld je waar haar plek is in het lokaal en vervolgens kijkt iedereen haar aan. Ik mis het stukje dat ze naar binnen is gekomen en eventueel op welke manier. Echter, is het stukje wel goed te volgen. :)

Verderop heb je de zin "Hij zegt niks en haalt een schrift en een pen uit zijn tas." Als je het taalkundig bekijkt is dit een opsomming, waardoor je de eerste "en" moet vervangen door een komma, gezien "en" wordt gebruikt tussen de laatste twee dingen in een opsomming.

"Er bij natedenken" moet "erbij na te denken" zijn. Vaak gebruik ik bij twijfel van spelling en dergelijke google of de taalunie. Die geven vaak goed advies!

Zonder er bij natedenken kijkt Eli weer naar de jongen toe, ze bekijkt hem nog eens goed, hij heeft een leren jasje aan met daar onder een witte t-shirt, hij heeft een zwart versleten broek aan met grijze gympen.
Dit is een héle lange zin. Ik ben daar zelf ook maar al te goed in, maar met Nederlands moet je de zin toch opsplitsen. Mijn voorstel is: Zonder erbij na te denken kijkt Eli weer naar de jongen toe en bekijkt hem. -persoonlijk, vind ik dit dubbelop, gezien ze al naar hem aan het kijken was- Ze merkt op dat hij een leren jasje draagt met daaronder een wit t-shirt, een zwarte, versleten broek en grijze gympen.

Voordat je "" gebruikt, kun je beter een dubbele punt gebruiken, zodat je dit krijgt: Hij glimlacht en zegt: "Hi, ik ben Ares." Zo kun je bij de laatste zin een komma plaatsen: "Hi," zegt ze zacht. -Hiermee zorg je voor een verbinding tussen het citaat of het gesproken woord en de rest van de zin-

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel en heel veel succes verder! Keep up the good work! :)
[img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/_littleangel_1/onderschriftklein.jpg[/img]

Pucca
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Pucca » 16 okt 2017, 16:10

littleangel schreef:Zie het als opbouwende feedback en zeker niet als kritiek, want je schrijft prettig! Alleen is een goed punt, zeker nooit weg!

Ik merk dat je in je eerste twee zinnen van tijd wisselt. De eerste zin is tegenwoordige tijd en in de tweede zin zeg je "ze had Engels", oftewel gehad, maar uit je bewoordingen begrijp ik dat ze die les nog heeft of gaat volgen op dat moment.

Ik vind het een beetje een raar verloop. Eli rent naar het lokaal toe, dan vermeld je waar haar plek is in het lokaal en vervolgens kijkt iedereen haar aan. Ik mis het stukje dat ze naar binnen is gekomen en eventueel op welke manier. Echter, is het stukje wel goed te volgen. :)

Verderop heb je de zin "Hij zegt niks en haalt een schrift en een pen uit zijn tas." Als je het taalkundig bekijkt is dit een opsomming, waardoor je de eerste "en" moet vervangen door een komma, gezien "en" wordt gebruikt tussen de laatste twee dingen in een opsomming.

"Er bij natedenken" moet "erbij na te denken" zijn. Vaak gebruik ik bij twijfel van spelling en dergelijke google of de taalunie. Die geven vaak goed advies!

Zonder er bij natedenken kijkt Eli weer naar de jongen toe, ze bekijkt hem nog eens goed, hij heeft een leren jasje aan met daar onder een witte t-shirt, hij heeft een zwart versleten broek aan met grijze gympen.
Dit is een héle lange zin. Ik ben daar zelf ook maar al te goed in, maar met Nederlands moet je de zin toch opsplitsen. Mijn voorstel is: Zonder erbij na te denken kijkt Eli weer naar de jongen toe en bekijkt hem. -persoonlijk, vind ik dit dubbelop, gezien ze al naar hem aan het kijken was- Ze merkt op dat hij een leren jasje draagt met daaronder een wit t-shirt, een zwarte, versleten broek en grijze gympen.

Voordat je "" gebruikt, kun je beter een dubbele punt gebruiken, zodat je dit krijgt: Hij glimlacht en zegt: "Hi, ik ben Ares." Zo kun je bij de laatste zin een komma plaatsen: "Hi," zegt ze zacht. -Hiermee zorg je voor een verbinding tussen het citaat of het gesproken woord en de rest van de zin-

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel en heel veel succes verder! Keep up the good work! :)
Thanks, ik weet dat ik soms heel vaag schrijf, ik weet niet waarom ik zo schrijf misschien door lak van nederlands de laaste paar jaren, heb best slechte docenten gehad dit jaar weer, maar thanks voor de feedback, ik kan hier veel mee doen, morgen heb ik weer nederlands en schrijf ik weer veder denk ik.
27-11-2016❤️❤️❤️❤️

littleangel

Bericht door littleangel » 16 okt 2017, 16:13

Graag gedaan! Laat maar weten als je wilt dat er nog eens naar gekeken wordt! Is het uit de losse pols geschreven, of had je een opzetje van waaruit je verder moest gaan?
[img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/_littleangel_1/onderschriftklein.jpg[/img]

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 16 okt 2017, 16:16

Pucca
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Pucca » 16 okt 2017, 16:27

littleangel schreef:Graag gedaan! Laat maar weten als je wilt dat er nog eens naar gekeken wordt! Is het uit de losse pols geschreven, of had je een opzetje van waaruit je verder moest gaan?
Losse pols, ik wou eerst voor een horror verhaal gaan(creepypasta een beetje) maar ik vind dit veel leuker om te schrijven omdat ik dit vaak lees, maar nu lees ik IT in het engels tho maar misschien pik ik daar ook veel van op.
Stiekem ben ik best benieuwd naar de rest, haha, dus dat is een goed teken!
Als sommige punten niet helemaal duidelijk zijn, laat het gerust weten!
Heel veel succes Smile

Thanks voor alle advies, jij ook LA, ik ben heel blij met alle advies. Ik dacht altijd dat ik niet heel goed kon schrijven en ben daarom ook getopt met rpg voor 3 jaar ofzo. maar omdat het me wel weer leuk vond om het te doen en ik voel me de laatste tijd niet lekker in de vel dacht ik ik ga weer schrijven en het helpt wel. Maar de laatste paar dagen gaat het weer slechter dus ik hoop dat ik wat inspiratie krijg.
27-11-2016❤️❤️❤️❤️

Pucca
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Pucca » 18 okt 2017, 20:24

Eli, loopt haar school binnen en wandelt gelijk naar haar kluisje toe. Ze pakt snel haar boeken en rent zowat naar haar lokaal toe, ze heeft Engels, haar favoriete vak. Ze zit vlak bij de deur. Iedereen kijkt haar aan, ze kijkt snel naar de grond. Opeens komt er een jongen binnenstormen, Eli kijkt op, hij kijkt om zich heen en loopt naar de docent toe. Hij fluistert wat naar de docent. “Ga maar naast Eli zitten.” Zegt hij. De jongen kijkt om zich heen, iedereen kijkt Eli aan. De jongen weet al gelijk wie Eli is. Eli kijkt de jongen aan en bekijkt hem goed. Hij heeft zwart haar, groene ogen en een mooie kaaklijn. Hij zegt niks, haalt een schrift en een pen uit zijn tas. Eli kijkt weer snel naar het bord. Zonder erbij na te denken kijkt Eli weer naar de jongen toe. Ze merkt op dat hij een leren jasje draagt met daaronder een wit t-shirt, een zwarte, versleten broek en grijze gympen. Plotseling gaapt hij Eli aan. Hij glimlacht en zegt: “Hi, ik ben Ares.” Ze staart hem geschrokken aan. “Hi,” Zegt ze zacht. Eli hoort opeens een harde gegiechel achter in de klas, ze loert snel om. Ares kijkt ook om en staart het meisje aan. Het meisje kijkt Eli met een boze blik aan. Ze maakte een gebaar, met haar duim gleed ze over keel heen. “Je bent dood,” Zei ze zonder geluid. Eli slikte, haar hart bonkte in haar keel. Snel kijkt ze weer naar het bord. Eli schrijft snel mee, ze wil niks missen. Plotseling ging de bel. Eli pakte snel haar tas in en loopt zo snel mogelijk de klas uit. Met een rap tempo wandelt ze naar haar kluisje toe. Ze pakt haar andere boeken voor de volgende les.

weer een stukje van het verhaal
27-11-2016❤️❤️❤️❤️

littleangel

Bericht door littleangel » 20 okt 2017, 19:40

Ik kan hier zo gauw niks in vinden. Well done! :) Mooi geschreven! Heftige wending!

Pucca
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Pucca » 06 nov 2017, 20:08

Eli, loopt haar school binnen en wandelt gelijk naar haar kluisje toe. Ze pakt snel haar boeken en rent zowat naar haar lokaal toe, ze heeft Engels, haar favoriete vak. Ze zit vlak bij de deur. Iedereen kijkt haar aan, ze kijkt snel naar de grond. Opeens komt er een jongen binnenstormen, Eli kijkt op, hij kijkt om zich heen en loopt naar de docent toe. Hij fluistert wat naar de docent. “Ga maar naast Eli zitten.” Zegt hij. De jongen kijkt om zich heen, iedereen kijkt Eli aan. De jongen weet al gelijk wie Eli is. Eli kijkt de jongen aan en bekijkt hem goed. Hij heeft zwart haar, groene ogen en een mooie kaaklijn. Hij zegt niks, haalt een schrift en een pen uit zijn tas. Eli kijkt weer snel naar het bord. Zonder erbij na te denken kijkt Eli weer naar de jongen toe. Ze merkt op dat hij een leren jasje draagt met daaronder een wit T-shirt, een zwarte, versleten broek en grijze gympen. Plotseling gaapt hij Eli aan. Hij glimlacht en zegt: “Hi, ik ben Ares.” Ze staart hem geschrokken aan. “Hi,” Zegt ze zacht. Eli hoort opeens een hard gegiechel achter in de klas, ze loert snel om. Ares kijkt ook om en staart het meisje aan. Het meisje kijkt Eli met een boze blik aan. Ze maakte een gebaar, met haar duim gleed ze over keel heen. “Je bent dood,” Zei ze zonder geluid. Eli slikte, haar hart bonkte in haar keel. Snel kijkt ze weer naar het bord. Eli schrijft snel mee, ze wil niks missen. Plotseling ging de bel. Eli pakte snel haar tas in en loopt zo snel mogelijk de klas uit. Met een rap tempo wandelt ze naar haar kluisje toe. Ze pakt haar andere boeken voor de volgende les. Toen ze zich omdraait, botst ze tegen iemand aan. Met een hoofd zo rood als een tomaat, kijkt ze omhoog. Ze kijkt in de ogen van Ares, zijn ogen glimmen als kristallen in het manen licht. “Sorry,” Zegt ze snel en zacht. Ze draait zich direct om en snel wandelt naar haar volgende les. “Wacht!” Hoorde Eli nog. Maar ze loopt snel door. Eli trekt haar capuchon over haar hoofd. Ares kijkt haar na. ‘Wat een raar meisje’ denkt hij in hemzelf. Hij wandelt naar zijn kluisje toe en met een ram tempo loopt hij naar zijn volgende les.

Eli holt de school uit. School was over en Eli wou graag naar huis toe. Thuis kan ze lekker op bed liggen lezen en alles vergeten wat er vandaag was gebeurd. Ze loopt haar huis in, Eli kijkt om zich heen en ziet dat er niemand thuis is. Eli pakt haar telefoon en staart naar het scherm. 0 berichtjes. Elke dag heeft ze geen berichtjes, Eli krijgt alleen berichtjes van apps die ze nauwelijks gebruikt. Ze zucht en legt haar telefoon op de eettafel. Eli loopt naar de boekenkast en zoekt naar een boek die ze kan lezen voordat ze avondeten klaar moet maken. Pride and prejudice. Haar lieveling boek, Eli kijkt naar de kaft, kreuken en lijnen zitten overal in de kaft. Ze glimlacht, herinneringen van elke keer dat ze dit boek heeft gelezen komt terug in haar hoofd. Eli heeft dit boek al 10 jaar en leest het nog steeds. Als ze wil gaan lezen begint haar telefoon opeens te trillen, Eli kijkt verschrikt op. Ze pakt haar telefoon en tuurt er op. 1 bericht. Eli opent haar telefoon en staart naar het berichtje. Hi x – A. Snel legt ze haar telefoon weer neer. Ze denkt na, ‘Van wie is dat berichtje. Ik heb geen vrienden en hoe heeft diegene mijn telefoonnummer gevonden.’ Eli begint bang te worden, ze grijpt haar telefoon weer en doet hem snel uit. Ze zucht weer, Eli tuurt naar de klok en ziet dat het tijd is om avondeten te maken. Terwijl ze avondeten aan het maken is denkt Eli na, niemand heeft haar ooit een berichtje gestuurd toen ze haar nummer had veranderd. Ze had vorig jaar zo veel haat berichtjes gekregen dat ze zo depressief werd dat Eli zelfmoord wou plegen. Ze had geluk dat haar ouders haar op tijd vonden, anders was er niet meer. Eli krijgt rillingen door haar ruggengraat heen, ze wou niet denken aan die tijd. Eli schudt haar hoofd, vlug denkt ze aan iets anders. Voordat ze het weet is het avondeten klaar, Eli zet de tafel klaar en schept haar eten op, ze legt de deksel weer op de pan zodat het eten voor haar ouders nog wat warm blijft. Met een tempo eet ze haar eten op, als klaar legt ze haar bord in de wasbak. Eli rekt zich uit en zucht, “Yup.” Ze lacht in haar zelf, Eli pakt haar tas en loopt naar haar kamer toe om huiswerk te maken.
Als ze bezig is met haar huiswerk is nog steeds nieuwsgierig wie haar nou dat berichtje stuurde, Eli pakt haar telefoon en doet hem aan, als hij eindelijk opstartte bekijkt ze snel haar berichtje weer, ze had zelfs een nieuw berichtje gekregen van de zelfde nummer. Eli? Heb je mijn andere berichtje wel binnen gekregen? – A. Ze kijkt er stomverbaasd naar. Eli zit te twijfelen of ze nu wel die gene een berichtje terug moet sturen. Zonder er bij na te denken typte ze vreemde nummer een berichtje. Wie ben jij?? Ze legt haar telefoon weer neer om weer veder te gaan met haar huiswerk. Maar nog geen paar seconde later begint haar telefoon te trillen. Ze schrikt weer van haar telefoon, net zoals toen ze wou lezen. Ze gluurt naar haar telefoon en ziet dat de anonieme persoon haar nogmaals een berichtje heeft gestuurd. Eli negeert het nu, ze wil haar huiswerk af hebben.
Als ze haar huiswerk eindelijk af heeft, pakt ze haar telefoon weer en staart er naar. Eli opent haar telefoon en opent het berichtje. Ik ben iemand die vrienden met je wilt worden….. Ik zit bij je op school en maak je geen zorgen ik doe niks. X – A. Eli moet het berichtje wel een paar keer lezen om het te begrijpen in haar hoofd. Snel typt ze een berichtje terug. Ik hoef geen vrienden, die doen je alleen maar pijn. Gauw drukt ze op zenden. Eli legt haar telefoon alweer neer op haar bureau. Ze staat op en loopt naar de badkamer, Eli draait de douche aan, pakt een handdoek, ze doet haar kleding uit. Eli stapt onder de warme douche, ze zuchtte van de warme stralen op haar rug. Met een rap tempo wast ze haar haar en haar lichaam. Eli stapt onder de douche vandaan, ze droogt zich af en als ze klaar is drapeert ze de handdoek om haar heen als een jurk. Eli loopt weer naar haar kamer toe, maar ze stopt als ze zichzelf in de spiegel ziet. Lang bijna zwart haar hangt over haar rug heen, groene ogen die er dof uit zien kijken haar aan, ze kijkt haar gezicht veder aan. Een rechte neus zonder hobbels of bobbels, hoge jukbeenderen, mooi gevormde wenkbrauwen en volle lippen. Eli vindt haar zelf lelijk. Vlug kijkt ze naar de grond en loopt ze snel nar haar kamer. Eli doet haar pyjama aan, pakt haar telefoon en gaat op bed liggen. Ze kijkt naar haar telefoon, weer een berichtje van de anonieme persoon. Niet iedereen wil je pijn doen. Maar ik denk dat je al ligt te slapen omdat je niet meer reageert, welterusten xx – A. Eli staart nog 1 keer naar het bericht en legt haar telefoon weg en valt bijna direct in slaap.

Ik ben heel blij dat ik hem eindelijk \af\ heb, naja voor nederlands dan te minste
27-11-2016❤️❤️❤️❤️

Plaats reactie