Tips nodig? Of gewoon gezellig kletsen? Dat kan hier!
Plaats reactie
Rayme
Groentje
Groentje

Digibeet hier

Bericht door Rayme » 20 aug 2018, 11:12

Hallo,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn avatar geplaatst. Ongepolijst heeft-ie het goede volume (< 12 kb), maar issie te hoog/breed. Dus maak ik \m kleiner. Dat kan ik, maar dan heeft ineens 2 x zoveel kb\s en kan plaatsing daarom weer niet.

Hellup !!!
:?:

Alvast dank,
Rayme

Aurora
Goed bezig
Goed bezig

Bericht door Aurora » 20 aug 2018, 19:36

Hoi en welkom op het forum!

Hoe/met welke tool heb je je plaatje kleiner gemaakt?

Zelf gebruik ik één van de volgende opties (of een combinatie)
- Met sommige programma\s (zoals bv ms word) is het mogelijk om de zijkanten van een plaatje af te snijden (bv ms word)
- In- of uitzoomen van je afbeelding en dan met een tooltje (zoals bv de windows snipping tool/knipprogramma) de afbeelding als het ware kopiëren (uit te knippen van je beeldscherm). Dan plakken naar bv paint (of ms word) en dan de afbeelding in het nieuwe formaat opslaan.
- Voor een forum is het mogelijk om afbeeldingen te verkleinen via de website postimage.
- Er zijn websites speciaal voor het verkleinen van afbeeldingen, zoals fotosverkleinen.nl of plaatjesverkleinen.nl maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

De grootte is nog wel afhankelijk van het formaat waarmee je de afbeelding wilt opslaan. (bv png of jpg zijn veel gebruikte bestandstypen).

MJ88
Admin
Admin

Bericht door MJ88 » 21 aug 2018, 18:19

Welkom op het forum Rayme :)

Aurora heeft al een perfecte opsomming gedaan waar je rekening mee dient te houden. Vergeet ook echter niet dat je pas een plaatje als Avatar kan zetten als je 2 berichten hebt gepost. Dus waarschijnlijk zal het nu wel mogelijk zijn!

Laat het me weten als het niet zo is, dan kan ik controleren of er iets mis is. :)

Plaats reactie